mandag den 2. december 2013

Årets juletheer

Har du planlagt, hvilke juletheer du skal drikke i år?

Hvis ikke, så er her lidt inspiration. Jeg har lavet en liste over alle de juletheer, jeg ind til videre har beskrevet på bloggen. Tryk på theens navn for at komme til det blog-indlæg, hvor jeg har skrevet om theen.

Sorte juletheer
Luksus Jule Te fra Vildmedte.dk
Dejlig sort the blanding, der dog ikke smager så meget af jul, som jeg kunne ønske det. Især taget i betragtning, at det er en sort the.
Frederiksdal Julete fra Frederiksdal Tehandel
Virkelig dejlig julethe, der er let krydret og har lidt karamel-smag. Det var en af mine favoritter sidste år!
Julethe fra Kaffe-The-Vinkælderen
En helt almindelig klassisk sort julethe. Kan ikke købes på nettet, men forhandles hos Kaffe-The-Vinkælderen i København.
Kanel Te fra Frederiksdal Tehandel
Sort the med kanel. Simpelt og lækkert.
Denne sorte the syntes jeg smagte rigtig meget af marcipan. Den var meget sød i smagen.

Rooibos juletheer
Glædelig Jul Te fra Vildmedte.dk
En dejlig rooibos med et strejf af julesmag. Dufter fantastisk.
Rooibos Julete fra Frederiksdal Tehandel
Rigtig dejlig rooibos blanding, som jeg dog ikke syntes smagte så meget af jul.

Grønne juletheer
Grøn Julete fra Frederiksdal Tehandel
Denne lækre grønne julethe faldt i den grad i min smag. Den smagte af jul uden det blev for kraftigt og krydret.
Da jeg smagte denne, var der ikke meget smag i theen, men jeg kan ikke udelukke, om det var fordi min smagsprøve havde ligget lidt rigeligt længe. Den smagte mildt af citrus, og ikke så krydret som forventet.

Hvide juletheer
Hvid Jul fra Tante T
Ind til videre den eneste hvide julethe, jeg har smagt. Den er meget mild i smagen og har en anelse julesmag. Sidste år skrev jeg, at jeg tænkte, den ville være rigtig god til morgenmaden d. 25. december, hvor man måske stadig føler sig lidt proppet efter juleaftensmaden.

Frugt juletheer
Jule Gløgg Te fra Vildmedte.dk
En spændende og god julethe, der smager i retningen af en klassisk sort julethe, bare uden den sorte the :-)
Frugt Julete fra Frederiksdal Tehandel
En god the med en flot rød farve. Dog syntes jeg ikke, den smagte så meget af jul.

Jeg havde rigtig set frem til at drikke julethe i år, men desværre gik planlægningen ikke helt som forventet, så nu er jeg endt i Istanbul næsten uden julethe. Jeg har lidt Hvid Jul tilbage fra sidste år, og så har jeg en smagsprøve fra Tante T på Tante Lottes Julethe (Denne smagsprøve har jeg netop fået. Jeg skal nok skynde mig at få skrevet om den). Derudover har jeg jo i november smagt på et par juletheer fra Vildmedte.dk, og dem har jeg stadig nok the tilbage af, til at jeg lige kan få lavet en enkelt kop af hver.

Når man tænker på al den anden the, jeg ligger inde med, er det måske ok, at jeg ikke har helt så meget julethe i køkkenet, som jeg plejer ;-) Men jeg overvejer stadig, om jeg skal bestille en julethe hjem, så den ligger klar hos mine forældre, når jeg kommer på juleferie d. 20. december, så jeg kan nyde den i juledagene. Jeg overvejer Glædelig Jul Te fra Vildmedte.dk eller Frederiksdal Julete fra Frederiksdal Tehandel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar