søndag den 9. december 2012

Snestorm = the vejr

Vejret i dag har været rigtig the vejr. Når det sneer og fyer på den måde, er det så hyggeligt at sidde indendøre og drikke varm the under tæppet i sofaen, mens man læser en god bog, ser lidt fjernsyn eller hører god musik. Jeg valgte dog at gøre det modsatte. Jeg trak i skitøjet og begav mig mod Frilandsmuseet, da jeg havde besluttet, at jeg ville opleve Jul på Frilandsmuseet, og i dag var altså sidste dag for i år.
På vej derud var jeg lidt spændt på, om det overhovedet var sjovt i sådan et vejr, men det viste sig at blive en rigtig hyggeligt, omend lidt våd, eftermiddag. Vi valgte dog at få varmen på et glas gløgg i stedet for the. Det er nu også dejligt.

Men det gode ved sådan en tur er, at når man så kommer hjem, er det endnu mere skønt at hoppe i de varme sokker, sætte jule-DVD'en på (jeg er evighedsbarn, når det kommer til at se Nissebanden i Grønland) og bare slappe af med en kop varm the. -Eller det var i hvert fald planen, men theen blev aldrig til noget, da jeg faldt i søvn :-)

Men NU trænger jeg til en kop the, mens jeg har gang i lidt hjemmespa. Kulden er jo hård mod huden, så derfor kræver den lidt ekstra pleje.


Dagens the blev Rooibos Julete, der er en rooibos med mandelstykker, appelsinblomster, frysetørret æble og aroma. En rigtig dejlig the, som jeg dog ikke synes smager super meget af jul. Rooibos-smagen går rigtig meget igennem, men man kan godt ane lidt mandelduft og smag. Så lidt julestemning kan theen godt skabe :-)

Rigtig god aften alle sammen, jeg håber, I har haft en dejlig weekend.

Ps. Til jer, der læste med i går, kan jeg afsløre, at det var Tante Ts butik i Kødbyen, jeg besøgte i går. En rigtig fin butik fyldt med lækkerier. Jeg fik købt gaven til min veninde, men også 3 nye theer til mig selv. Det skal jeg nok fortælle jer mere om en anden dag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar