tirsdag den 18. december 2012

Grøn Julete

Selv om jeg trækker the fra min julekalender hver dag uden at kigge (med undtagelse af 1. december, hvor jeg gerne ville starte med Frederiksdals Julete) formåede jeg at drikke samtlige 6 julethe i kalenderen allerede inden for de første 9 dage. Det var egentlig lidt pudsigt, eftersom jeg forsøgte at trække fra "et nyt sted i posen" hver dag.

Jeg har allerede beskrevet de 5 af juletheerne, så i dag kan I få lov at høre om den 6. og sidste: Grøn Julethe.

Dette er endnu en dejlig julethe, men denne gang på grøn base tilsmagt med mandel, vanille, æble og kanel. Smagen er meget svag, hvilket gør theen mild og virkelig lækker som en morgenthe, der straks kan få en i julestemning.  Jeg er vild med den milde kanelduft og smag samt det ekstra lille tvist af vanille og æble. Mandel kan jeg ikke så godt smage.
Dette er anden gang, jeg smager en julethe på grønbase, og jeg synes klart denne fungerer bedst, fordi der ikke er de ”normale” ting i som appelsin og nelliker. Kun kanelen er blandt de mere traditionelle ingredienser i julethe. Den smager af jul, men uden det bliver for kraftigt og voldsomt. Den er derfor et rigtig godt alternativ, hvis man ønsker en let julethe og er træt af den mere traditionelle julethe. Jeg er glad for, jeg lavede en lille kande af denne the og ikke bare en enkelt kop.

Nu har I hørt om alle de dejlige juletheer fra Frederiksdal Thehandel. Jeg har også en Hvid Jul fra Tante T, jeg snart vil fortælle jer om, samt en Sort julethe fra Kaffe-The-Vinkælderen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar