onsdag den 18. december 2013

High Mountain Tie Guan Yin

D. 4. december drak jeg High Mountain Tie Guan Yin 2012 fra Simply Tea.

Dette er en rigtig dejlig og meget mild Oolong the. Den kaldes High Mountain, fordi den vokser højere end andre Tie Guan Yin Oolong theer, hvilket gør at den er rig på aminosyrer. Tie Guan Yin er navnet på den thebusk, der anvendes til theen, og det betyder Gudindens Barmhjertighed. På Simply Teas hjemmeside kan man læse historien bag Gudindens Barmhjertighed.

Umiddelbart tror jeg, dette er den mest milde oolong, jeg har smagt ind til nu. Den var næsten som en hvid the, men stadig med en snert af den karakteristiske oolong smag (som jeg desværre slet ikke kan forklare, hvordan smager).

Den faldt i hvert fald i god jord her, for jeg nåede at drikke hele min kop, inden jeg overhovedet fik åbnet computeren så jeg kunne skrive ned, hvad jeg syntes. Heldigvis kan man brygge mindst 6 gange på thebladene, så jeg lavede da bare en kop mere :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar