tirsdag den 21. januar 2014

Sydhavs Magi

Ja, navnet lyder dejlig eksotisk ikke? :-) Det giver i hvert fald mig lyst til at rejse ned i varmen!

Sydhavs Magi er fra Vildmedte.dk, og det er en sort the med rosenblomster, kornblomster, solsikkeblomster og aroma. Det er en dejlig sort the med en skøn smag, som jeg havde lidt problemer med at placere i starten. Derfor endte dette indlæg med at blive omskrevet hele 3 gange, og jeg måtte også lige brygge en kop the mere, fordi jeg stadig ikke helt havde fundet ud af, hvad denne the smagte af :-)

Jeg syntes nemlig, at jeg kunne genkende theens smag fra en anden the, men jeg kunne bare ikke komme i tanke om hvilken. Så det første indlæg handlede om, at jeg slet ikke kunne placere smagen i theen. Næste indlæg handlede så om, at jeg faktisk godt kunne genkende lidt af rosen-smagen, som jeg kender den fra Sløjfetheen.

Men nu er jeg kommer i tanke om, hvad det er for en the, denne the minder mig om, og dermed også, hvad det er for en smag, jeg primært kan smage. Det er nemlig kornblomst-smagen, der går rigtig meget igennem, og jeg kender den især fra min dejlige Earl Grey Blue Lady fra Tante T, der ud over bergamotte smag også smager af kornblomster.

Så jeg vil beskrive denne the som smagene af kornblomst med et snert af rosen-smag. Dette giver en let sødlig the, der dog sætter sig en lille smule på tungen, men det er ikke meget. Det kan hurtigt løses ved en sjat mælk i theen, som jeg gjorde efter en halv kop. Det gav theen en lidt mere rund smag, som var rigtig positiv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar