tirsdag den 7. januar 2014

Himalayan Bouquet

På dag 2 af Tealure Ugen skal det handle om en fin og let oolong the: Himalayan Bouquet. Men inden da har jeg lige en kommentar til gårsdagens indlæg. Der skrev jeg nemlig, at Tealure selv beskrev Himalayan Gold som smagende af vanilje og fersken. Dette er en fejl, som Tealure nu har rettet på deres hjemmeside. Der skulle have stået honning og fersken.

I dag har stået i oolong theens tegn, og jeg tror faktisk, at Himalayan Bouquet er den mildeste oolong the, jeg har smagt til dato. Ligesom den sorte the i går adskilte sig fra mange "almindelige" sorte theer, så synes jeg også denne oolong adskiller sig fra de oolong theer, jeg tidligere har smagt. Oolong finde i forskellige udgaver alt efter, hvor oxiderede de er, og denne virker som om, den er meget lidt oxideret. For en the-drikker som jeg, der elsker variation i mine theer, er dette bestemt positivt.

Selv om theen er mild, synes jeg stadig, der er masser af smag i den. Den har en let sødme over sig og smager ellers bare af frugt og blomster. Selvfølgelig ikke på samme måde, som hvis der havde været tilsat frugt eller blomster, men det giver nok mere mening, hvis man smager theen selv :-)

Også denne the produceres på en speciel måde:
Man bruger en meget sofistikeret proces til at forberede én af nepals bedste oolong teer. Efter plukningen af de fine, grønne blade, tørres, valses og semi-iltes disse. Derfor er de stærkere end grøn te, men er mere sarte end de fuldt iltet tesorter.


Denne the har jeg modtaget i en af de fine loktakasser, der er lavet af naturmaterialer. Jeg synes kassen er rigtig fin med det lille "tag" og snoren til at lukke bagpå. Derudover synes jeg rigtig godt om den bæredygtige tankegang bag. Men jeg bliver altså aldrig fan af the-beholdere, hvor man kan se theen. Når man kan se theen, kan der komme lys til theen, og den har nu engang bedst af at blive opbevaret mørkt og lufttæt. Derfor er jeg noget mere fan af Tealures bambusrør, som I kommer til at se i et af de kommende indlæg.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar