torsdag den 2. januar 2014

Kærlighedsfrugt-the

I skrivende stund sidder jeg med en kop BOH Seri Songket med litchi (kærlighedsfrugt) og rose.

Theen er en sort the af den type, der er pulveriseret og brygges i et helt almindeligt (og efter min mening lidt kedeligt) thebrev. Selve theen er dog ganske fin. Den bliver lidt kraftig i smagen, fordi den er pulveriseret og dermed afgiver meget smag. Jeg havde kun the-brevet nede i koppen i 10 sekunder, så var theen allerede meget mørk. Derudover kunne jeg nemt brygge en kop mere på samme brev efterfølgende.

Dette er som sådan ikke negativt, men jeg tror, jeg ville syntes bedre om theen i løs form, hvor man så også kan brygge på lidt mindre the ad gangen. Desværre sælger Bohea kun denne the i brev-form. Der er ellers nogle af BOH's Seri Songket theer, der også sælges i løsvægt.

Theen har en sød og lidt parfumeret smag. Jeg ved ikke, hvordan lichi frugt smager, men jeg kan i hvert fald godt smage rose-aromaen. Jeg synes, theen er god, men det bliver ikke en the, jeg kommer til at drikke ofte, da jeg hurtigt bliver træt af parfumerede theer, hvis jeg drikker dem for tit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar