torsdag den 23. januar 2014

Purple Bamboo Green Tea

I dag syntes jeg, det var på tide at få beskrevet endnu en af de fine rene theer fra SimplyTea, som jeg smagte på i min the julekalender. Der er jo masser af theer tilbage at fortælle jer om, men pga. Tealure Ugen, syntes jeg det blev lidt for meget ren the på bloggen, og derfor valgte jeg at skrive lidt om nogle aroma theer, inden jeg fortsatte med theerne fra SimplyTea.

D. 16. december drak jeg en dejlig grøn the fra Kina: Purple Bamboo Green Tea 2013 - Gu Zhu Zi Sun. Ja, det er noget af et navn :-) Theen kommer fra Gu Zhu bjergene og er lavet af de tidligste forårsknopper og friske blade.

Det er en meget let og læskende the, der både smager af noget og er mild samtidig. Smagen synes jeg er lidt som frisk græs/urter, men uden det bliver bittert.

Umiddelbart syntes jeg, theen var meget ensformig i de forskellige udtræk. Jeg nåede at lave 3 store kopper. Theen kunne godt anvendes flere gange, men jeg nåede ikke at drikke flere kopper, inden jeg syntes the-bladene havde stået for længe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar