torsdag den 9. januar 2014

Himalayan Emerald

Pyh... Regner det lige så meget hos jer, som her hos mig? Jeg er godt nok glad for, at dagen i dag alligevel skulle stå på arbejde og the-drikning, for vejret er da virkelig heller ikke til andet.

Jeg startede dagen med White Chocolate fra Tante T, men nu er det så blevet tid til dagens Tealure the: Himalayan Emerald. Det er en grøn the, men den er så fin og mild i det, at man næsten fristes til at tro, det var en hvid the.

Den dufter ikke af meget, når den er brygget, mens smagen er meget mild. Jeg synes ikke, theen har samme sødme, som de tre tidligere beskrevne Tealure theer. Jeg synes heller ikke den smager så frugtagtig som de andre. Den smager "bare" ganske mildt af god the. Det er lidt svært at forklare :-) Tealure selv skriver "citron-urteagtig smag". Det kan jeg måske godt følge dem i, hvis man ikke tænker citron = surt/bitter, men mere citron = friskhed, for theen er bestemt ikke syrlig.

Den milde smag skyldes metoden theen er blevet produceret på:
Denne grønne te er en sjælden sort! Efter plukningen af de fine og sarte knopper, der sker i 'Second Flush' (midten af april til maj måned), håndteres disse med største omhu, hvorefter de bliver dampet, for at hindre at enzymer forsvinder. Derfor er Himalayan Emerald ikke rullet, heller ikke oxideret, og de uberørte blade efterlades intakte.

Dette ses også nemt på de tørre the-blade, der er meget store og grove.

Alt i alt kunne jeg rigtig godt lide denne the, men skulle jeg vælge, er jeg mere til de lidt sødere theer, som jeg har drukket de sidste par dage fra Tealure.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar