søndag den 19. april 2015

Mine favorittheer

Som I kunne læse i går, stopper jeg snart med at blogge, blandt andet fordi jeg savner at have tid, lyst og plads i the-skabet til at drikke mine favorittheer. Mange af dem har jeg ikke smagt i meget lang tid, fordi jeg har lagt min energi i at smage nye theer. Dette har bestemt også været spændende, for det har jo givet mig nye favorittheer, som jeg ikke ville have opdaget, hvis det ikke var for bloggen.

Men her får I en liste over de theer, som jeg planlægger at købe, så snart jeg har fået tømt lidt ud i mit the-lager. Det er alle sammen theer fra favoritlisten, som jeg ikke har haft på lager i et godt stykke tid.

Den første the på listen har jeg faktisk allerede købt. Den købte jeg i starten af denne uge, kort tid efter jeg havde taget min beslutning for bloggens fremtid. Det er Rooibos Skovbær fra Liljehøj, der var theen der satte gang i hele mit the-eventyr. Den havde jeg ikke smagt i rigtig mange år, men jeg huskede stadig smagen, som havde jeg drukket den i går. Nu er den tilbage i mit køkken, og jeg elsker den stadig :-) Jeg drikker den her til aften, og den er dejlig mild og sød i det. Smager godt af bær og rooibos, men uden det bliver syntetisk, som jeg har syntes nogle rooibos skovbær theer har været.

Fra Tante T skal jeg have investeret i en Grøn Karamel igen. Den har jeg heller ikke smagt længe og den er savnet! Tanten har også en White Chocolate, som jeg overvejer at geninvestere i. -I det hele taget savner jeg chokolade/karamel-theer i mit the-lager, da de ligger blandt mine klare favoritter. Så er der også Milky Oolong, som jeg har smagt et par gange, men endnu ikke fået købt. Den er virkelig god, hvis man er til cremede theer.

Fra A.C. Perchs skal jeg have købt mig en ny portion Dark Chocolate og så overvejer jeg også kraftigt en portion Pina Colada. -Det er snart længe siden, jeg har smagt den the, og det er en af de bedste kokos/ananas-blandinger, jeg kender.

Jeg overvejer også en Choko Mandel fra Tante T, som jeg aldrig har haft på lager, men dog har smagt en enkelt gang i the salonen. Det samme med Coconut cream, som jeg også kun har smagt engang i T-baren i Torvehallerne.

Til sidst skal jeg have købt Grøn Valnød fra Østerlandsk Thehus, som både min mand og jeg er ret vilde med. Den minder dog lidt om Grøn Karamel fra Tante T.

Af andre favorittheer kan nævnes Den hvide engel og White Whisper fra TeaTime & Aura,Kenya PF fra Perchs, Cream Tea (denne skal jeg nok fortælle jer om i næste uge) og Chai fra Chaya, SilverTips fra Tealure og Grøn Chili Trøffel fra Carstensens Thehandel. Disse theer har jeg dog stadig på lager eller kun lige tømt for nylig, så dem venter jeg lidt med at købe mere af :-)

Sidst men ikke mindst er der også Frederiksdal Julete fra Frederiksdals Thehandel og Glædelig Jul Te fra vildmedte.dk, men de bliver først indkøbt til november ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar