lørdag den 25. april 2015

Dejlige rooibos

I dag får I lov at høre om hele 2 theer. Jeg har nemlig 2 rigtig skønne rooibos theer fra Chaya, jeg gerne vil nå at fortælle jer om. Den ene er Rooibos Vanille og den anden er Rooibos Chai.

Begge theer er lavet på en skøn rooibos base. Jeg elsker rooibos for den milde og lette karamel smag, der bare gør noget helt særligt for theen. I denne tid er jeg ekstra glad for rooibos, da jeg ikke kan drikke for meget koffein i løbet ad dagen. Da rooibos er koffein-fri, kan jeg sagtens drikke løs af disse theer.

Vanilje theen er lækker, mild og sød. Der er ikke tilsat anden aroma end vaniljen, og det går bare rigtig godt i spænd med rooibos-smagen. Med en sjat letmælk, bliver theen helt perfekt. Det ødelægger lidt den ellers så smukke rav-farve en rooibos the har, men det giver virkelig noget til smagen.
Chai theen er faktisk også primært mild og sød. Selv om den indeholder kardemomme, kanel, peber, kryddernellike og vanilje, er der ikke fyret særlig meget op for krydderierne, så den ligger i den milde ende af chai-theer. Den er derfor rigtig god, hvis man synes en almindelig chai the kan blive lidt for kraftig. Med mælk i kommer denne chai til at smage lidt hen ad de "pulver-latte-chai" versioner, man ofte kan få på cafeerne, omend en anelse mindre sød.

Det var alt for i dag. Håber I får en dejlig weekend. Jeg skal ind forbi Tante T i dag og købe nogle af de favorittheer, jeg skrev om den anden dag, så det glæder jeg mig til.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar