tirsdag den 10. december 2013

Instant the og en undskyldning

Et styks brødebetynget blogger siger hermed undskyld til Bohea, der i sommers var så søde at sende mig en pakke med en masse lækker the. Jeg startede da også godt ud og fik skrevet om deres tre lækre istheer (Orchard SplashGrøn the med lime og Sort the med lemon & lime), som jeg syntes virkelig godt om. Tre almindelig theer blev det også til her på bloggen (Seri Songket Mango, Seri Songket Citron m/mandarin og Gunung Chantik). Men så gik der kandidatafhandling og fuldtidsarbejde i den, og selv om jeg fik drukket flere af theerne, fik jeg aldrig blogget om dem :-(

Godt nok havde jeg ikke lovet Bohea noget om, hvor meget jeg ville skrive om deres theer, men derfor får jeg alligevel lidt dårlig samvittighed, når de nu er så søde at sende mig en masse dejlig the. Også overfor jer læsere, da I jo går glip af at høre om al den gode the, jeg går og drikker. Heldigvis er der ikke noget af theen, der er drukket op endnu, da jeg fik endnu flere smagsprøver senere på sommeren, da jeg bestilte isthe hos Bohea, så jeg kan stadig nå at blogge om dem alle sammen :-)

Så i dag skal I få lov at høre om en lidt speciel the. Det er nemlig en sort INSTANT the med mælk og sukker fra Malaysia. Den er fra BOH og hedder Teh Tarik. Ifølge Bohea, der sælger theen i Danmark, er det Malaysias "all time lokale favorit drik".

Theen kommer i små portionsbreve, der passer til 3 dl varmt vand, så man hælder bare theen i koppen og hælder varmt vand over. Theen dufter dejlig cremet og sødt, og den får et fint tyndt lag skum på toppen.

Jeg havde forventet, at jeg ikke ville kunne lide theen, fordi der var sukker i, og jeg kommer normalt aldrig sukker i min the. Men den var faktisk rigtig god, selv om den var sød. Mælkepulveret gjorde den meget cremet i smagen, hvilket jeg synes er lækkert.

Jeg vil nok mest sammenligne denne the med en chai latte uden krydderier. Nogle gange har jeg lyst til the og andre gange har jeg lyst til de lidt mere "tunge" og søde varme drikkevarer, som f.eks. chai latte og varm kakao. Jeg vil nok sætte denne the i den sidste kategori.

I det hele taget synes jeg dette var en rigtig spændende the at smage, og den kunne sagtens blive et alternativ til varm kakao i mit køkken :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar