tirsdag den 3. december 2013

Simply Tea og the typer

I dette indlæg vil jeg skrive lidt mere om Simply Tea, hvor min the julekalender kommer fra, og om de forskellige the typer. I næste indlæg kan I læse om korrekt brygning af the. The typer og korrekt brygning er allerede beskrevet på bloggen, men jeg synes, en gentagelse er passende, nu hvor jeg har fået gourmet the mellem hænderne :-) Generelt skal man selvfølgelig altid gøre sit bedste for at brygge theen korrekt, så man får den bedst mulige smagsoplevelse, men i hverdagen får man måske ikke altid lige brygget theen efter bogen. Hvis den stadig smager godt, ser jeg intet problem i det, men til dyre gourmet theer, som skal smages for allerførste gang, synes jeg godt, man kan gøre sig lidt umage.

Simply Tea kendte jeg intet til, før jeg googlede "the julekalender" og derefter fandt et link til deres side. De har en butik i Aarhus, hvor de sælger eksklusive gourmet theer fra Asien. Derudover har de også en the salon og en webshop. The salonen i Aarhus sælger Afternoon tea, så nu ved jeg da, hvad jeg skal lave, hvis jeg en dag skulle komme forbi Aarhus :-)

Fra Simply Teas hjemmeside:
"Simply Tea’s filosofi er overordnet at dele vores passion for de bedste teer i verden med alle, der har interesse for at tage med på denne forunderlige smagrejse. For en rejse bliver det, når man tillader sine smagssanser at åbne op for det skatkammer af hidtil ukendte smage, som High End Teas byder på."

Hvis I skulle have lyst til at lære Simply Tea bedre at kende, kan I trykker her for at besøge deres hjemmeside.

Bloggen her har en side, der hedder "The typer". Her har man tidligere kunne læse om 6 forskellige typer the, men det er nu blevet udvidet til 9 forskellige typer the, da jeg har fået tilføjet et par typer, som jeg har fået mere kendskab til, blandet andet gennem Simply Tea. De "nye" the typer er gul the, puerh the og frugtthe. I kan læse mere om den på siden The Typer.

Billedet er lånt fra Simply Teas hjemmeside

Simply Tea har sendt mig the julekalenderen kvit og frit som gave, uden at jeg har lovet at reklamere eller skrive om theerne på bloggen. Indlægget her (og fremtidige indlæg om theerne fra min julekalender) er derfor skrevet, fordi jeg har lyst og ikke fordi jeg skal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar