fredag den 6. december 2013

Hvid Peonie

Denne the fandt jeg i en kasse med rabatvarer, da jeg besøgte TeaTime & Aura i Svendborg. Ud fra beskrivelsen måtte jeg bare have den. Jeg kan dog ikke finde den på TeaTimes hjemmeside, så jeg håber ikke, det er fordi den er udgået, at den var sat ned?

Theen består af hvid the med rosenknopper, blade fra bonderoser og safran. Inden den brygges ser den bare så fin ud med de smukke roser i posen :-) Nogen gange får jeg helt lyst til at bruge sådan nogle fine theer som en slags "potpourri" i hjemmet, fordi de dufter og ser så skønne ud, men det er næsten synd, hvis man gerne vil drikke theen også.

Kvaliteten af den hvide the er rigtig god, og smagen er bare helt perfekt. Aromaen er meget svag, så det er primært den hvide the, man kan smage. Dette kan jeg rigtig gode lidt, for en hvid the skal være meget fin og mild, og nogle gange har jeg ikke lyst til at drikke den med aroma, da jeg gerne vil kunne smage den fine rene the.

Denne the giver lidt "det bedste fra begge verdener". Smagen fra den hvide the går rigtig godt igennem, fordi aromaen ikke overdøver den, men samtidig kan man godt smage, at der er lidt ekstra tilføjet. Det giver en dejlig let sødme til theen og understreger rigtig fint, den hvide thes egen sødme.

Husk afstemningen ude til højre, hvor du kan have indflydelse på, hvilken præmie jeg udlodder i næste Give Away :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar