fredag den 8. november 2013

TeaTime & Aura i Svendborg

[OPDATERET: Jeg har haft problemer med både SD kort til kameraet og internet forbindelsen, men NU virker det, og jeg har derfor uploadet nogle bedre billeder nederst i dette indlæg.]

Jeg har i dag besøgt den hyggeligste butik i Svendborgs gader, fyldt med helt fantastisk lækker the. Jeg har snart været i mange the butikker, og det er tydeligt at mærke, når man ender i en butik, hvor man virkelig brænder for GOD THE.

Jeg har lånt billedet fra TeaTimes hjemmeside. Er det ikke bare en hyggelig butik? :-)

Det var en rigtig dejlig oplevelse med god service, hvor vi fik os en god lang snak om gode theer af mange forskelige typer og slags. Jeg fik lov at dufte og kigge på alle theerne og følte i den grad, at jeg fik personlig service. Dette kan jeg nogen gange godt savne ved nogle af de andre theforhandlere. Der kan man ind imellem godt have en fornemmelse af at "forsvinde i mængden" af kunder.

Derudover kom jeg derfra med en pose fyldt med "smagsprøver". Jeg skriver smagsprøver i anførelsestegn, fordi det er små poser med the nok til op til flere kander. Derudover er der 5 forskellige slags brev-theer, og så en alm. 100g pose, som jeg fik på tilbud. Så der er MEGET the, og jeg glæder mig virkelig meget til at smage dem alle sammen. Lige nu kan jeg slet ikke vælge, hvor jeg skal begynde. 

Butikken, jeg har besøgt, hedder TeaTime & Aura og ud over deres skønne butik i Korsgade i Svendborg, har de også en webshop fyldt med lækker the og tilbehør. Der er the for enhver smag. Både løs kvalitetsthe, brev-theer, instant tea fra David Rio, varm cacao fra Whittards, marmelader, småkager, fudges og alt hvad man ellers kunne ønske sig. Derudover er butikken stuvet med smukke the-kopper og kander. Havde jeg ikke haft bolig i Istanbul pt, havde jeg helt sikker investeret i en smuk kande med dertilhørende kopper.

Nu skrev jeg i foregårs om the julekalendere, så derfor vil jeg da lige nævne, at TeaTime også har en rigtig fin julekalender. Det er en fin boks indeholdende 24 brevtheer i god kvalitet. Boksen indeholder en god blanding af forskellige typer the og koster kun 79 kr. Havde jeg ikke allerede haft en masse theer, jeg skal have drukket i den næste tid, havde jeg helt sikkert købt en boks.




2 kommentarer:

  1. Hvor er det ærgerligt at man ikke bor i nærheden af Svendborg! Den butik ser virkelig indbydende ud! :)
    Godt tip med the julekalenderen. Jeg er på jagt efter én, og det kunne da sagtens blive denne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg vidste også bare, at jeg måtte forbi, når jeg nu endelig skulle på de kanter :-) Hvem der bare havde sådan en butik tæt ved!

      Slet