fredag den 1. november 2013

Panyong

Så blev det tid til den sidste Perchs brev-the :-) Jeg har i dag drukket Panyong, der er en sort the fra Kina. En the jeg ikke har smagt tidligere, så jeg var lidt spændt på smagen.

Theen dufter meget af græs, hvilket jeg ellers tidligere kun har oplevet med oolong og grønne theer. Farven er mørk, som med de fleste sorte theer, mens smagen er kraftig men på en anden måde, end jeg tidligere har smagt. Det er lidt svært at forklare :-) Derudover synes jeg, at theen virker sød, selv om jeg ikke har tilføjet sukker.

Selv om smagen er kraftig, synes jeg theen virker let, og jeg havde slet ikke lyst til at hælde mælk i, som jeg ellers plejer at gøre med sorte theer.

Som en afsluttende bemærkning, nu hvor jeg har fået drukket mig igennem alle brev-theerne fra Perchs, vil jeg sige, at prismæssigt synes jeg ikke, det kan betale sig at købe brev-theerne. Der vil jeg langt hellere finde samme the eller en tilsvarende i løs vægt. Kvaliteten er i top, men det er prisen også, så derfor henvender brev-theerne sig nok mere til virksomheder eller caféer.
De fleste af de theer, jeg har skrevet om, kan dog også fås i løs vægt, hvis I er blevet interesseret i nogen af dem :-)

Når jeg engang bliver "rig og berømt" (eller også bare almindelig lønnet ;-) ) kunne jeg godt finde på at investere i nogle af disse brev-theer. Jeg ville servere dem for mine gæster, i stedet for at vi altid skal have gang i flere the-poser og breve, fordi jeg synes, at folk skal smage på det, de hver især vil. Sagt med andre ord, jeg serverer sjældent the-kander med færdig the, men stort set altid the-kander med varmt vand, så min gæster selv kan brygge den the, de ønsker. Jeg har jo alligevel så mange :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar