tirsdag den 19. november 2013

Julekalender inspiration #1

Som I allerede har kunnet læse, har jeg igen i år anskaffet mig en the julekalender, omend den blev en smule anderledes i år :-)

En the julekalender er skøn på mange måde, når man elsker the:
  • Man får smagt nye theer, man måske ellers ikke lige havde tænkt sig at købe og på den måde opdager man måske nye favorit theer
  • Man har noget lækkert at glæde sig til hver dag i december frem til jul
  • Det er (ofte) en overraskelse, hvad dagens the byder på
  • Julekalenderne kan fås i alle prisklasser
Jeg har nu samlet en oversigt over alle de julekalendere, jeg har kunnet finde i år. Jeg har opdelt indlægget i 2, da det ellers ville blive meget langt. I dag har jeg skrevet om de theforhandlere, jeg har personlige erfaringer med. I morgen kan I så læse om nogle flere julekalendere, jeg har fundet, men hvor jeg ikke har så meget erfaring med forhandlerne.

Tryk på the forhandlerens navn (overskriften) eller billedet for at se julekalenderen på deres webshop.

Vildmedte.dk
Denne kalender kan I allerede nu få en forsmag på her på bloggen, da jeg er i gang med at drikke mig igennem en masse smagsprøver fra vildmedte.dk af samme type, som man kan få i julekalenderen. Smagsprøverne kommer i en rigtig fin julesok lige til at hænge op og koster 175 kr.
Tryk her for at læse de indlæg, jeg allerede har skrevet, om theerne fra Vildmedte.dk.

Frederiksdal Tehandel
Min julekalender sidste år var fra Frederiksdal og bestod af 24 smagsprøver. Jeg var rigtig glad for at smage de mange theer sidste år. Nogle mindede om theer jeg allerede kendte, men der var også helt nye bekendtskaber iblandt. Derudover har Frederiksdal rigtig mange forskellige juletheer, der næsten alle var at finde i julekalenderen. Her var jeg især glad for den grønne julethe.
I år har Frederiksdal lavet hele 3 kalendere, så man kan købe den, der passer behovet bedst. Kalenderen af samme type som den jeg fik sidste år koster 112 kr. og indeholder 24 poser med ca. 10 gr. the samt 24 klistermærker med numre på. Man kan også købe en udvidet julekalender, der ud over de 24 smagsprøver indeholder 24 små røde tøjklemmer, en fin grøn snor til klemmerne samt en thesi. Den koster 149,50 kr. Til dem, der drikker rigtig meget the, har Frederiksdal lavet en julekalender med 24 poser af 50 gr. til 439,50 kr. Så er der vist også rigeligt the til hele december og lidt mere :-)

TeaTime & Aura
Denne kalender har jeg allerede nævnt. TeaTime sælger en del af deres kvalitetstheer som brev-theer, og deres julekalender består af 24 forskellige brev-theer. Jeg har testen forskellen mellem TeaTimes theer i løsvægt og brev, og kvaliteten er stadig høj, selv om theerne er kommet på brev, så her er du sikret 24 kopper kvalitetsthe til billige penge. Den koster nemlig kun 79 kr.

BOHEA
Julekalenderen fra Bohea er også en brev-thes kalender med forskellige typer the. Selve æsken er super hyggelig og rigtig julet. Der er 2 forskellige æsker, men jeg kan desværre ikke se, om de indeholder den samme the. De koster 99 kr. Så vidt jeg kan se, er det dog ikke Bohea's BOH the, der er i kalenderen. Iøvrigt bemærkede jeg lige, at Bohea har nogle super hyggelige jule-thekrus og et smart the julepostkort i deres webshop :-)

Tante T
Tante T's julekalender indeholder mange forskellige typer the, og der er ca. 20 gr. i hver pose! Så er der i hvert fald nok til 2-3 kander! Derudover indeholder pakken en pose "Fyld selv theposer". Jeg har ingen erfaring med selve julekalenderen, men masser af erfaring med Tante T's dejlige theer. Kalenderen koster 350 kr.

Følg med igen i morgen, når I kan læse om flere the julekalendere :-)

4 kommentarer:

  1. Jeg har lige købt Tante T's julekalender! :) Synes det er en super idé til en "voksen" julekalender :b

    SvarSlet
  2. Den vil jeg også gerne prøve en dag, men ind til videre har jeg valgt at prøve julekalendere fra andre forhandlere, da jeg i forvejen har rigtig meget the fra Tante T.
    Jeg elsker også bare idéen :-) Det er meget bedre end kedelig tysk chokolade i hver låge ;-)

    SvarSlet
  3. Ja, jeg har netop valgt den fordi jeg ikke har prøvet noget af deres te endnu :b Så det skal udforskes! :) Men nu har jeg jo lige læst du har fået en julekalender tilsendt. Den glæder jeg mig til at følge med i! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den kalender er jeg også meget spændt på :-)

      Slet