lørdag den 23. november 2013

Ekspres Gourmet The

I går blev jeg kontaktet af Simply Tea fra Aarhus. I mit ene julekalender inspirations indlæg havde jeg nævnt Simply Teas julekalender. Jeg skrev følgende:

"Ifølge hjemmesiden sælger de gourmet theer, så man må formode at kvaliteten er i orden. Dog undrer det mig, at der tilsyneladende kun er 2 gram the i hver af de 24 poser. Det synes jeg lyder som meget lidt, kun lige nok til én kop. Især taget i betragtning af prisen på 499 kr. Derudover tilføjer de, at alle theer kan brygges på mindst 3 gange. Dette synes jeg lyder lidt underligt, da kalenderen skulle indeholde både hvid, gul, grøn, oolong, sort og pu erh the. Umiddelbart ville jeg IKKE brygge flere gange på en hvid, grøn eller sort the, så derfor synes jeg, det lyder lidt mystisk. Hvis nogen har personlige erfaringer med denne forhandler/kalender, hører jeg gerne fra jer."

Simply Tea skrev en rigtig fin lang forklarende kommentar, som I kan finde under indlægget. Her forklares lidt mere om, hvad det er for theer, man finder i julekalenderen. Derudover fik jeg tilbudt en kalender, så jeg selv kan afprøve de fine gourmet theer. Jeg sendte min adresse til Simply Tea i går formiddags, og i dag kl. 9 stod posten uden for døren med pakken. Det må siges at være ekspres!

Nu har jeg brugt lidt tid på at læse mere om theerne fra Simply Tea. Både på deres hjemmeside og i de mails, jeg har modtaget, der forklarer en masse. Jeg har allerede nu fået en masse ny viden om theerne, de forskellige the typer, korrekt brygning, og hvordan man anvender thebladene til at brygge mere end én gang. Især det sidste emne glæder jeg mig til selv at få afprøvet, da jeg ikke har nogen erfaring med at brygge mere end én gang på thebladene.

Jeg har tænkt meget på, om jeg skulle tyvstarte med julekalenderen, så I kunne nå at høre om nogle af theerne, mens I stadig kan nå at købe kalenderen selv, men jeg er kommet frem til, at jeg gerne vil beholde den som "rigtig" kalender, så jeg starter ikke før d. 1. december. Til gengæld har jeg fået en masse ny inspiration fra Simply Tea, som jeg vil forberede i et indlæg snart. Bl.a. vil jeg tilføje nogle nye typer the til min side om The Typer.

Så glæd jer til at læse om endnu mere spændende the her på bloggen den næste tid og forhåbentlig også en masse ny viden :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar