onsdag den 30. oktober 2013

Darjeeling

I dag har jeg drukket Darjeeling på brev fra Perchs.

Navnet stammer fra theens produktionsland, Indien, distriktet Darjeeling. Man kan finde mange typer darjeeling, men jeg synes oftest, det er de sorte darjeeling theer, jeg falder over.

Jeg er tidligere ikke været så glad for darjeeling the, men jeg synes, jeg er kommet godt efter det :-) De sidste darjeeling theer, jeg har smagt, faldt i god smag, og en bestemt darjeeling the, som jeg ellers tydeligt husker ikke at kunne lide tidligere, smager nu pludselig ganske godt alligevel :-) Det er sjovt, som smagsløgene ændrer sig.

Darjeeling på brev fra Perchs er en sort the. Jeg synes, den er en smule bitter, selv om kun blev brygget på 90 grader vand. Ikke meget, men lige en snert af noget bittert. Umiddelbart tror jeg, dette er typiske for sort darjeeling the, og netop grunden til, at jeg ikke var så vild med denne the de første par gange. Nu synes jeg i stedet, at det giver theen mere friskhed, og selv om det er en sort the, virker den let. Farvemæssigt minder den også mest om en kraftig oolong frem for en sort the.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar