fredag den 6. juli 2012

TdT - Dag 10

I dag er så sidste etape i Tour de Te. Jeg håber, I har nydt at følge med. I dag handler det om Istanbul Nights - Wellness te fra Carstensen Tehandel. Denne urtete er næsten identisk med Cool Mint, som jeg tidligere har skrevet om. Eneste forskel er, at der i Istanbul Nights ikke er æblestykker. Smagen er derfor også stort set den samme.

Teen smager frisk og lækkert med en snært af citron-smag. Eftersmagen skifter til en kraftig sødlig smag af lakridsrod. Efter min mening en rigtig skøn te :-) Samtidig er jeg vild med farven, der er meget mørkegul.

Teen var blandt de smagsprøver, jeg fik af en veninde, og hun fortalte en lidt sjov historie omkring navnet på denne te. Førhen hed den kun Istanbul Nights, og der solgte den ikke specielt godt i butikken. Navnet blev derfor lavet om til Wellness te, hvilket gjorde, at der nu bliver solgt væsentlig mere af denne te. Lidt pudsigt synes jeg :-)

Kan I have det rigtig godt derude i det regnfulde Danmark.

Jeg vender snart tilbage med et nyt indlæg omkring aroma i teen, da jeg er kommet et skridt videre i mine undersøgelser. Derudover håber jeg på snart at finde tid til at fortsætte Projekt iste.

Og sidst men ikke mindst må I endelig huske afstemning i højre side, så vi snart kan få skudt konkurrencen i gang. Jeg satser på at starte konkurrencen sidst i juli.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar