søndag den 29. juli 2012

Projekt iste 5

Her har I en lille update på, hvordan mit sidste iste projekt gik :-)

Jeg satte jo en iste over lavet på Grøn Elver te for nogle dage siden, og da jeg skrev om det her på bloggen, var jeg midt i brygningen. Se mere her.

Da teen havde stået og trukket i ca. 12 timer, siede jeg tebladene fra og kom ca. 1 spiseskefuld sukker i samt det meste af saften fra ½ lille citron. Jeg fik desværre ikke taget billeder undervejs i processen, men her er det færdige resultat:

Isteen fik en super skøn frisk gul farve :-) Smagen var meget bitter, pga. citronen samt at teen i sig selv også har citron aroma, men det er sådan, jeg kan lide den :-) Min kæreste, der også var "test-person" havde nok foretrukket isteen mere sød, men det er jo en smagssag. Jeg selv er blevet lidt sukker-forskrækket, efter jeg fik puttet for meget sukker i en iste. Den er altså svær at redde så :-( Men smag jer frem, når I selv laver iste derhjemme.

I dag har jeg sat en ny iste over. Denne gang en Jordbær Fløde te på sort base brygget på kogende vand. Teen trak ca. 15 minutter i det varme vand, før jeg tog den op igen. Derefter blandede jeg en spiseskefuld sukker (uden top) i, inden teen blev sat på køl. Spændende hvordan det projekt ender :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar