mandag den 30. juli 2012

Projekt iste 6

Jeg fik allerede i går smagt på den iste, jeg havde brygget på Jordbær Fløde te. Det er det gode ved at brygge iste med varmt vand. Det går lidt hurtigere end ½ døgn :-)

Isteen blev bare rigtig god. Jeg er ved at blive bedre til, hvor meget sukker/citron mine smagsløg fortrækker.

Jeg skrev allerede lidt af opskriften i går, men nu får I den lige opsummeret:

Opskrift til sort te
0,9 liter kogende vand
2 spiseskefulde teblade med top
1 spiseskefuld sukker uden top
Saften fra ½ lille citron klemt 3 gange (klem en gang, drej 90 grader, klem igen, drej 90 grader, klem igen)

Teen trækker i det kogende vand i 15 minutter, hvorefter den tages op. Sukker blandes i og blandingen stilles på køl. Når teen er nedkølet, hældes citronen i, og isteen kan nu serveres, evt. med isterninger.

Den færdige iste:


Husk at sukker og citron kan varieres alt efter, hvad du bedst kan lide. Ovenstående blanding gør hverken teen sød eller sur, så hvis du f.eks. foretrækker sød iste, skal der mere sukker i. Prøv dig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar