onsdag den 2. januar 2013

Eksotiske Copacabana

Copacabana the fra A.C. Perch's Thehandel er en rigtig skøn sort the, som jeg er blevet rigtig glad for. Det pudsige ved den er den måde, jeg hørte om den på. Perchs har jo rigtig mange dejlige theer, men jeg tror ikke, jeg var faldet over lige netop denne the, hvis det ikke var for en oplevelse, jeg engang havde inde i butikken. Denne oplevelse har jeg fortalt om på formål-siden her på bloggen:

"Da jeg for nogle dage siden stod i kø for at købe the hos A.C. Perch’s Thehandel, overhørte jeg en samtale mellem to veninder. Veninde A var i Perch’s for at købe Copacabana the, hvilket var hendes absolutte favorit, mens veninde B skulle have Hvid Ananas Pai Mu Tan. Veninde A nævner,  at hun ikke er så vild med Hvid Ananas, hvortil veninde B svarer, at det egentlig er lidt pudsigt, når hun synes, den smager fantastisk."

Resten af historien kan læses her.

Men lige siden denne oplevelse har jeg haft lyst til at smage Copacabana the, så en dag jeg var i Perch blev den købt. Det har jeg bestemt ikke fortrudt :-) Det er en rigtig dejlig sort the med aroma af rabarber, banan, mango og passionsfrugt. Der er ingen af frugterne, der går ekstra meget igennem, men de giver theen en dejlig sødme. Selve the-smagen går godt igennem, så jeg vil ikke kalde dette en frugt the, men en sort the med et tvist :-) Jeg kan se på blandingen, at der også er noget blåt i, formentlig kornblomst.

Theen er "stribet" pga. genskæret af en rist, der er uden for vinduet ;-)

Jeg har tidligere fortalt om Copacabana the her på bloggen, da jeg forsøgte mig med at lave isthe af den. Desværre uden den store success. Men jeg er sikker på, den kun var fordi, jeg ikke fik brygget den ordentlig, så engang til sommer vil jeg gøre et nyt forsøg med denne the :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar