mandag den 3. marts 2014

Date Fragrance Mini Shu Tuo Cha 2007

Så er det blevet tid til at fortælle om endnu en julekalender the, nemlig Date Fragrance Mini Tuo Cha 2007, som jeg drak d. 11. december.

Det er en Puerh the, der blandt andet er kendt for at blive bedre med årene, lige som en god vin. Derfor var jeg heller ikke bekymret over årstallet 2007 :-) Denne puerh the er pakket i små sammenpressede kager = Tuo Cha.

Under brygningen var et lidt sjovt at følge med i, hvordan den lille kage foldede sig ud :-)


Trods theens kraftige farve, er det faktisk en relativt mild the. Den smager en anelse røget/af tang, så jeg tænker, at det nok er en the, man skal vænne sig til, hvis man ikke er så vant til rene theer/puerh the.

Jeg kan rigtig godt lide den. Det er en fyldig the uden at den bliver for tung. Smagen minder mig lidt om sushi pga. tang/røg smagen. Måske man skulle prøve theen med sushi en dag? :-)

Jeg ved godt, det måske ikke lyder så appetitligt med en the, der minder om sushi, men for mig er det altså ikke negativt.

Jeg tror faktisk, dette er første gang jeg fortæller om en puerh the, så til de nysgerrige, der gerne vil vide mere om denne the-type, kan jeg henvise til min side om The Typer oppe i menulinjen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar