lørdag den 2. marts 2013

Sov Godt

D. 17. december trak jeg Sov Godt te op ad min the julekalender.

Denne urtethe indeholder citronmelisse, pebermynte, kamille, orangeblomster, solbærblade og en citrus/græskar-aroma. Den har en fin mørkegul farve og dufter i ubrygget form af pebermynte samt et eller andet udefinerbart. Måske det er citrus/græskar-aromaen? Jeg er faktisk ikke klar over, hvordan græskar dufter og smager :-)

Når theen brygges, er det stadig denne duft, der hænger ved, mens jeg synes pebermynteduften forsvandt. Generelt er jeg ikke den store fan af urtethe. Før jeg opdagede Cool Mint, drak jeg kamillethe, hvis jeg havde ondt i halsen, men ellers drak jeg ikke urtethe. Nu er jeg gået hen og blevet glad for nogle af de lidt nyere blandinger med især lakridsrod i, men ”de gode gamle” med kamille i, drikker jeg meget sjældent. Jeg kan egentlig godt lide dem, men jeg kan bare bedre lide ”rigtig” the.

Denne the kan sagtens drikkes, men jeg ville klart foretrække en mere ren kamillethe, hvis jeg endelig skulle over i den boldgade. Jeg synes ikke helt den ekstra aroma falder i min smag, men jeg kunne forestille mig, at hvis man allerede er glad for kamille the, ville denne være en god afveksling fra den traditionelle rene kamille the.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar