lørdag den 16. marts 2013

Himalaya Darjeeling

Jeg beklager stilheden på bloggen for tiden, men arbejdet kræver en del, og jeg har egentlig også en kandidatafhandling, jeg burde skrive på. Så der bliver faktisk heller ikke drukket så meget the lige pt, da jeg slet ikke kan finde tiden til at gå i køkkenet og brygge en god kop the :-(

I dag skal der dog laves om på det, da jeg skal sidde inden døre og læse årsregnskaber hele dagen. -Det skal jeg nok skåne jer for at gå mere i detalje med, men det er da den perfekte anledning til at få drukket en masse the :-)

Indlægget kommet dog til at handle om en the, jeg drak for længe siden, da jeg stadig har et par theer fra min the julekalender, jeg ikke har fået fortalt jer om. Denne gang er det Himalaya blanding - Darjeeling.

Dette er en meget let sort the, så jeg var først lidt i tvivl, om det ville være synd at hælde mælk i, som jeg jo ellers ofte gør med sort the. Men efter at have smagt den både med og uden mælk, syntes jeg faktisk den var bedst med mælk. Jeg brugte minimælk, hvilket jeg tror er det bedste, når theen er så let. Her ville jeg ikke bruge en fed mælk.

Som jeg tidligere har nævnt er det svært at forklare, hvordan de rene theer smager, da de jo ”bare” smager af the :-) Frederiksdal Tehandel beskriver theen som krydret, men "krydret" får mig altid til at tænke på theer med nelliker, kardemomme, chilli, ingefær eller andet, der virkelig smager igennem, så derfor synes jeg ikke, jeg vil beskrive theen således. Men på ”the-sprog” er det sikkert den rette betegnelse, da jeg godt kan smage, at the-smagen går godt igennem.

Jeg beklager, hvis ovenstående er lidt volapyk, men jeg er ingen the-ekspert, når det kommer til beskrivelse af selve theen. Jeg gør bare mit bedste ud fra, hvad jeg synes om de enkelte theer. Det korte af det lange er, at jeg rigtig godt kan lide denne the. Især synes jeg, den fungerer godt som morgen/formiddagsthe, hvordi den er let og lækker.

Rigtig god weekend allesammen :-)

Ja, det ser jo ikke lige så lækkert ud, når man hælder mælk i, men det smager altså godt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar