torsdag den 28. marts 2013

En Påske-gave

Først vil jeg gerne sige rigtig god påske til alle mine læsere :-) Jeg håber, I nyder de ekstra fridage.

I søndags var jeg så heldig at få en påske-gave af den hest, jeg passer (ja ja, meget dygtig hest :-) -Han giver også julegaver ;-) ). En del af gaven var en dejlig Lakrids Mint urtethe fra Yogi Tea, Licorice Mint. Theen indeholder pebermynte, lakridsrod, kanel, kardemomme, ingefær, nellike, sort peber, kanelekstrakt, kardemommeolie og ingefærolie.

Selve smagen minder rigtig meget om Peppermint & licorice fra Pukka. Den smager sødt og lækkert af lakrids, mens minten ikke smager så meget i gennem, men giver en dejlig duft og friskhed til theen, så lakridsens sødme ikke bliver for tung. Jeg må indrømme, at jeg ikke kunne smage alle de andre ingredienser.

Eftersom theen fra Yogi indeholder en del flere mindre ingredienser end theen fra Pukka, tænker jeg, at jeg en dag skal prøve at drikke de to theer samtidig for at se, om jeg kan smage forskel. Det burde jeg jo kunne, når nu der er flere ting i theen fra Yogi.

Men uanset hvad, så er det en dejlig the. Jeg er blevet rigtig glad for urtetheer med lakridsrod, og denne er ingen undtagelse. Dog passede smagen ikke så godt til de små mælkchokolader, jeg valgte at spise sammen med ;-) Fremover vil jeg nok bare drikke theen uden at spise noget sødt til. Den er sød nok i sig selv.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar