fredag den 8. marts 2013

Den sidste mango the...

...blev drukket i dag. Grøn Mango fra Tante T var en af mine allerførste løse theer, så den har holdt godt. Ja faktisk flere år :-) Bestemt ikke fordi, den ikke smager godt, men mere fordi jeg efterfølgende fik så mange nye theer, at den måske røg lidt i glemmekassen.

Første gang jeg smagte Grøn Mango var også under mit allerførste besøg hos Tante T. Min veninde havde inviteret på brunch i Thesalonen, og theen vi valgte sammen med vores mad var Grøn Mango. Den smagte så dejligt, at jeg købte en pose med hjem. Dengang var jeg helt ny inden for "faget", så jeg købte ikke flere theer med hjem, som jeg ellers nok ville gøre i dag ;-)

Jeg tror faktisk, dette også var mit første møde med Grøn The! Jeg husker, hvor overrasket jeg var over, at så mild og let en the stadig kunne smage så skønt :-) Derfor var jeg bare nødt til at eje den.

Mangoen giver en virkelig dejlig duft til theen, mens smagen måske er en smule begrænset. Jeg vil dog ikke udelukke, at det skyldes, min the nu er gammel, men jeg synes, jeg altid har "manglet" lidt mango smag i denne the. Manglet står i "" fordi jeg egentlig ikke har manglet smag. Den grønne the er rigtig lækker i sig selv og mangoen giver et dejligt pift, men man skal ikke købe denne the, hvis man forventer en kraftig mango the.

I dag blev theen brygget en smule kraftigt, da det var de sidste rester fra dåsen. Derfor ser farven noget mørkere ud, end den ville være, hvis den var brygget korrekt. Smagen var dog stadig god :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar