lørdag den 23. marts 2013

Kejserens the

D. 15. december drak jeg Grøn Jasmin Te ”Chung Hao” fra min the julekalender.

Generelt er jeg rigtig glad for grøn the tilsat jasmin, da jeg synes den fine jasmin-smag passer virkelig godt sammen med en god grøn the. Så længe det altså ikke bliver for parfumeret, for det kan de billige jasmin the godt være.

Denne the er en af de virkelig lækre. Jasmin-smagen er lige tilpas, og den giver theen en rigtig lækker smag og duft. Theen er meget fin i smagen, og derfor foretrækker jeg at drikke den alene, dvs. uden kage, brød eller andet til. Jeg synes ikke smagen bør ”ødelægges” med andre smagsindtryk, og samtidig synes jeg heller ikke blomstersmagen fra jasminen passer til f.eks. en stor fed chokoladekage.

Frederiksdals hjemmeside, skriver de bl.a. følgende: ”Selvom det er en jasmin te, så er de flest jasminblomster fjernet varsomt efter at de friske teblade har absorberet den fine jasmin smag.” Så giver det jo god mening, at jasmin-smagen ikke er for kraftig men netop helt tilpas :-)

Frederiksdal skriver også, at denne fine the er blandt de mere sjældne og førhen var reserveret for det kejserlige hof i Kina. -Så jeg følte mig ekstra fin, da jeg drak den ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar