torsdag den 7. marts 2013

Afrikansk the

I dag kommer det til at handle om to forskellige Rooibos theer fra min the julekalender fra Frederiksdal Tehandel.

D. 7. december drak jeg Rooibos Blåbær, der er Rooibos blandet med Honeybush, hyldebær, blåbær, kornblomst og aroma. Honeybush er lige som Rooibos en the lavet på planter fra Sydafrika. Den bliver kaldt honeybush, fordi planten dufter af honning.
Theen er rigtig dejlig, men den skiller sig ikke synderligt ud i forhold til mange af de andre rooibos the, jeg har. Jeg kan godt smage, den er lidt anderledes, men hvis jeg ikke vidste det, tror jeg ikke blåbær havde været mit bud på smagen. Men det er en dejlig the, og jeg kan rigtig godt lide, at der er blandet honeybush i basen, da det giver en lidt anden grundsmag end en ren rooibos.

D. 21. december blev det så tid til at smage på Rooibos Te Hyldebær og Rabarber. Dette er en ren Rooibos tilsat hyldebær, hyldebærblomster, rabarber og sommerfuglebusk blomster.

Jeg har en del Rooibos theer i køkkenet, der alle er tilsmagt med forskellige ingredienser f.eks. skovbær, rabarber og sommer (der vist består af bær), men desværre synes jeg, de smager meget ens alle sammen. Denne minder også lidt om dem. Den er knap så parfumeret, men jeg sidder alligevel med en fornemmelse af, at jeg har smagt theen før.
Jeg er ellers glad for Rooibos the, og denne er også god, men det bliver ikke en favorit :-) Fordi jeg synes, denne smager meget som ”alle de andre” har jeg svært ved at defineret, om det er rabarber, hyldeblomst eller noget helt tredje den smager af. Dog tror jeg, at hvis man ikke allerede som jeg, er træt af denne slags Rooibos, vil man synes rigtig godt om denne the, da den er meget blød og virker afslappende. Jeg bliver altid i sådan rigtig hygge-humør, når jeg drikker rooibos :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar