tirsdag den 11. februar 2014

Valentinsdag 2014

Jeg plejer egentlig ikke at fejre Valentinsdag. Både fordi jeg synes dagen er noget kommerciel, men også fordi jeg synes kærlighed er noget, der skal fejres hele året og ikke bare på en bestemt dag. Dog synes jeg alligevel dagen skal have en kommentar med på vejen her et par dage før, fordi de af jer, der fejrer dagen, måske gerne vil have lidt inspiration til Kærlighedstheer :-)

Jeg har drukket flere forskellige kærlighedstheer, men alle blev købt før jeg startede bloggen, og derfor har jeg ikke bidt særlig godt mærke i, hvorfra theen var købt, inden den kom ned i thedåsen. Dvs. at jeg faktisk ikke er 100% sikker på, hvor de theer, jeg har smagt kommer fra.

Generelt set synes jeg dog, de har været ens i smagen langt hen ad vejen, nogle lidt mere syntetiske og nogle lidt mere kraftige i smagen. Min favorit af alle husker jeg dog tydeligt. En kærlighedsthe købt i Bergen i Norgen, som jeg har drukket op for længst, og som jeg af gode grunde ikke kan få fat i længere. Jeg overvejer virkelig en smuttur til Norge, bare for at lede efter denne the ;-)

Jeg har skrevet lidt mere om kærligehedstheer i dette indlæg Masser af kærlighed.

Jeg har her samlet nogle links til kærlighedstheer fra forskellige forhandlere. Jeg har ikke selv smagt disse theer, og flere af forhandlerne kender jeg ikke, men jeg føler mig ret sikker på, at jeg godt kan anbefale theerne fra Tante T og Carstensens Tehandel. De plejer i hvert fald at levere kvalitetsthe.

Kærlighedsthe fra Østerlandsk Thehus
Kærlighedsthe fra Tante T
Kærlighedsthe fra The & Ide
Kærligheds Te fra Fru Hurup
Kærlighedte fra Carstensens Tehandel
Kærligheds te fra Hedebogård
Kærligheds te fra Vitrinen

Jeg tror umiddelbart alle disse theer er nogenlunde i samme kategori. Måske nogle af forhandlerne ligefrem køber theerne det samme sted? Det er alle sorte theer med sødlig aroma. Hvis man gerne vil prøve noget helt andet, kan man købe Pukkas Love the, der er en urtethe med rose, kamille og lavendel. Den kan købes mange steder, bl.a. Matas. Den er jeg dog ikke selv så stor fan af.

Jeg har ikke selv nogen kærlighedsthe på lager længere, men i stedet har jeg Sløjfethe, der smager meget som kærlighedsthe. Så den vil jeg lave mig en stor kop af på fredag i dagens anledning :-)

Kender I til nogle helt andre typer kærlighedsthe, I kan anbefale?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar