fredag den 7. februar 2014

Fastelavn

Selv om det ikke helt er fastelavn endnu, kan man jo godt tage forskud på glæderne ;-) Det gjorde jeg bl.a. i går med en lækker fastelavnsbolle.

Theen, jeg drak sammen med, var en fin Irish Morning fra Vildmedte.dk. Det er en sort the tilsat kokos, skovbærblade, aroma og tidselblomster.

Den dufter sødt og virker rigtig indbydende. Aromaen er mild med et snert af kokos og "noget sødt", som jeg ikke lige kunne placere. Et kig på Vildmedte.dk afslørede dog, at det er vanilje og rom.

Hvis du er glad for sorte theer med en meget mild og fin aroma, så er dette theen for dig! Men forvent ikke en the, der smager kraftigt at kokos, vanille og rom, for så bliver du skuffet.

Theen fungerede virkelig godt sammen med min fastelavnsbolle :-) Sådan en sød sag kræver nemlig en the med en ikke alt for kraftig aroma. Samtidig skal theen have lidt sødme, så den ikke kommer til at smage bittert sammen med den søde kage.

Normalt ville denne type the være sådan en, jeg godt kunne finde på at hælde lidt mælk i. Men når den indtages sammen med en fed flødekage, synes jeg, det fungerer bedst, når theen er helt ren.

Theen er sponseret af:
vildmedte.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar