torsdag den 20. februar 2014

Tiffany

I dag skal det handle om endnu en Earl Grey inspireret the fra TeaTime & Aura og alligevel er den meget anderledes end de andre theer med bergamotte, som TeaTime laver. Den hedder noget så fint som Tiffany, og det er en blanding af en hvid Pai Mu Tan og en grøn Sencha tilsat hvide rosenknopper, frostede citronskaller og naturlig bergamotte aroma. Selve basen er derfor meget lig med basen i Den Hvide Engel, som jeg fortalte om i mandags.
Også denne the er virkelig fin at se på med de små roseknopper :-)

Jeg har tidligere fortalt om Tante Paula's Yndlingsthe, der er en grøn earl grey fra TeaTime, og derudover har jeg også smagt deres Earl & Ginger. Den har I dog ikke fået lov at høre om endnu, men det skal nok komme :-)

Tiffany er en fin frisk the, der smager af bergamotte uden at blive for kraftig. Derudover smager den også let af citron, og jeg tror, det er det, der får den til at adskille sig fra de andre theer. Ofte synes jeg theer med citron kan være en anelse bitre, hvilket jo ikke er så mærkeligt, men denne the synes jeg faktisk er en anelse sød, hvilket jeg synes er rigtig positivt.
 Jeg valgte at drikke theen sammen med en dejlig pæretærte. Til det formål fungerede den rigtig godt :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar