lørdag den 22. november 2014

Tantens T-bar

Jeg har besøgt Tante T et par gange her inden for det sidste. Både fordi de har flere filialer rundt omkring i København, men også fordi de har længe åben og dermed er nemme at komme til, når man ofte har sent fri.

Jeg har jo stadig shoppe-stop for ny the, så jeg har være god og ikke købt the til mig selv. -I hvert fald ikke til at tage med hjem ;-)

For et par uger siden skulle jeg bruge en lille the-gave til min moster, så derfor tog jeg ind på tantens T-bar i Torvehallerne. Herinde er der altid en lille smagsprøve klar på kanden. Denne dag var det Grøn Chai, der er en grøn the med kanel, ingefær, kardemomme, peber, vanillestykker og naturlig vanillearoma.


Kanden finder man bag ved skiltet på ovenstående billede. Derudover er der også altid 3 forskellige theer, man kan dufte til i glassene.

Smagsprøven kan man selv hælde op. Der står små snapseglas, man bare kan tage af.
Som I kan se på ovenstående billede, var theen blevet noget mørk i det, til trods for at det er en grøn the. Men jeg var der også lige 20 min. inden lukketid, så den har nok stået i noget tid. Den var dog stadig varm og det er trods alt det vigtigste :-)
Jeg syntes den smagte meget som en almindelig sort chai, bare tyndere. Så den var god, men jeg ville nok foretrække en lidt mere kraftig udgave med sort the, når det nu netop er en krydderi-the, man drikker.
T-baren tilbyder også en "Tea2try", hvor man får serveret 3 kopper med forskellige theer for 50 kr. En rigtig god måde at få smagt lidt forskelligt på. Man kan også vælge at betale 100 kr. for en Tea-tasting, hvor man smager på og hører om 5 forskellige theer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar