søndag den 27. oktober 2013

Breakfast tea

Efter at have taget den første tår af Perchs Breakfast tea på brev, kom jeg til at tænke på, hvad en Breakfast tea egentlig består af. Et hurtigt opslag på google fortalte, at en typisk English Breakfast tea er en ren sort the blanding af theer fra Assam (Indien), Ceylon (Sri Lanka) og Kenya.

I følge Perchs hjemmeside består brevtheen af Assam, men de sælger en løs "Morgenthe", der skulle være en blanding mellem Assam og Ceylon, så mon ikke også, det er denne, de fylder i de små breve? Den smager i hvert fald ikke af ren Assam, og så ville det jo heller ikke give mening at kalde den for Breakfast tea.

Jeg synes, dette er en spændende the-blanding, og det sker ind i mellem, at jeg drikker den, hvis jeg er ude et sted, hvor de har Breakfast tea på brev. Men selv om jeg godt kan lide den, kan jeg nævne mange flere rene sorte theer, som er mere spændende, så det er ikke en the, jeg ville købe og have i mit eget køkken.

I stedet foretrækker jeg de lidt mere kraftige sorte theer som ren Assam eller Kenya, der smager skønt med en sjat mælk i. Da jeg var til thesmagning hos Perchs fortalte jeg jer om Kenya PF, som overraskede mig meget positivt, da den fik en sjat fløde. Efterfølgende har jeg selv købt theen, da jeg bare måtte eje den ;-) Men jeg drikker den kun, når jeg ind i mellem har sødmælk i køleskabet, for der skal altså bare en fed mælk til at gøre den rigtig lækker.

Breakfast theen fra i dag fik i øvrigt også en sjat mælk. Jeg synes faktisk, den er en smule kedelig, hvis den ikke får lidt mælk. Mælken gør, at smagen rigtig kommer til sin ret uden at være den mindste smule besk/bitter.

2 kommentarer:

  1. Det krus har jeg også! :'D Det er da noget af det fineste!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg var heller ikke i tvivl, da jeg så det i IKEA. Det skulle bare med hjem ;-)

      Slet