fredag den 18. oktober 2013

Mere Oolong the

Jeg har ikke tidligere gjort mig så meget i Oolong theer, men det prøver jeg nu at lave om på :-) I starten af måneden fortalte jeg om Formosa Top Fancy Oolong fra Tante T og i dag skal det så handle om Formosa Dung Ting Oolong fra Perchs. Denne the var blandt de fine brev-theer, jeg fik fra Perchs for snart længe siden. Heldigvis er theerne pakket ordentligt ind, så kvaliteten var stadig helt i orden.


Jeg kan desværre ikke finde theen på Perchs hjemmeside, så jeg ved ikke, om det er fordi de ikke forhandler den mere, eller fordi den ikke kan købes på hjemmesiden? Det kan også være, den kun findes som brev-the. Da jeg ikke kan finde den, kan jeg heller ikke sige, om der er nogen aroma tilsat. Dog tror jeg det ikke, da den smager meget rent. Jeg beklager den sparsomme information :-(

Theen smager og ser ud som en grøn the, mere end de andre oolong theer jeg tidligere har smagt. Dette skyldes, at oolong theer fermenteres i forskellige grader. Der findes oolong theer, der minder meget om sorte theer, og oolong theer, der minder meget om grønne theer, alt efter hvor fermenterede de er. Du kan læse mere om fermentering af the samt de forskellige the-typer her.

Det er en dejlig afslappende the, hvis smag er græs-agtig, hvilket jeg er begyndt at synes rigtig godt om. I theer uden aroma må denne græs-smag gerne være lidt kraftig, uden at theen bliver bitter, og det synes jeg denne the rammer meget godt.

Det var sjovt at smage to så ens og alligevel så forskellige oolong theer så tæt på hinanden.

God weekend :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar