tirsdag den 11. december 2012

Tante T i Kødbyen

I søndags var jeg for første gang hos Tante T i Kødbyen. Jeg har flere gange været i butikken på Viktoriagade og også en enkelt gang i Torvehallerne, men Kødbyen havde jeg endnu ikke været i. Jeg skulle købe en gave til en veninde, og derfor vurderede jeg, at Tante T i Kødbyen var det bedste sted, da the salonen i Viktoriagade og den lille butik i Torvehallerne ofte er overrendt om søndagen.

Butikken var virkelig hyggeligt, så jeg kunne simpelthen ikke lade være med at tage lidt billeder :-)

Både på Viktoriagade og i Kødbyen har Tante T et duftpanel, så man har mulighed for at se og dufte til theen, inden man beslutter sig. Dette synes jeg grundlæggende er en rigtig god ide, men der er dog to ulemper. For det første mister theen meget hurtig duften, så hvis den ikke lige er blevet udskiftet fornylig, kan man få et forkert indtryk af en the, fordi den ikke længere dufter af noget. For det andet er der nogle theer, der slet ikke smager, som de dufter. Det gælder f.eks. the med lakridsrod. Lakridsroden dufter næsten ikke, men til gengæld tilfører den theen en meget kraftig sødme. Dette med duft og smag skrev jeg om i august. Læs mere her.

Tante T har i november solgt deres årlige The Julekalender, hvor man hver dag frem til jul smager på en ny the. Har man ikke nået at få fat i denne julekalender, eller vil man som jeg gerne spare lidt på pengene, kan man istedet besøge Tante T hver dag frem til jul, da de sætter en kande med dagens the frem hver dag. I søndags var dagens the Lust for Life. Den smagte mest af hibiskus og lakridsrod, hvilket jeg synes, er en interessant kombination. Den var dog ikke så lækker, at jeg følte, jeg var nødt til at købe den med hjem.


Et par billeder fra butikken, der bare er super hyggelig. De har, som I nok kan se, rigtig mange fine thekander, så jeg kan anbefale, at I tager derud, hvis I skal have en flot thekande. Bl.a. har de også et udvalgt af kombinerede kande/kopper, i samme stil som den jeg fik i gave af min kæreste i oktober.

Ja, jeg skulle jo sådanset bare købe en gave til min veninde, men det er umuligt for mig at gå ind i sådan en butik uden at købe noget med hjem til mig selv :-) Jeg havde besluttet mig for, at jeg skulle have en post Grøn Mint Karamel, da jeg havde fået den anbefalet af en læser, der arbejder hos Tante T, og jeg er i forvejen ret vil med deres Grøn Karamel. Derudover ville jeg gerne have én the mere, og da jeg dagen inden besøget fik anbefalet Sweet & Spicy, syntes jeg, det var meget nærliggende, da jeg ikke har så mange urtetheer.
Jeg kom så også til at købe lidt Hvid Jul, da den stod fremme på disken :-)

Gaven til veninden glemte jeg helt at tage et billede af. Den blev ellers virkelig fin. Man kan selv sammensætte, hvad gaven skal indeholde, og så pakker tanterne den fint ind i cellofan og silkepapir. Ud over de lækre theer kan man købe fine thedåser, diverse tilbehør til brygning eller lækkerier i form af småkager, chokolade, marmelade og hvad man nu ellers skal bruge til et rigtigt eftermiddags the-bord. Jeg valgte at sammensætte min gave med 100g Grøn Karamel i pose, knap 50g Snehvide i fin sølvdåse, et lille glas lækker lemon curd samt en lille sølvmåleske.
Veninden blev virkelig glad for gaven, så det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg har købt gaver i Tante T :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar