torsdag den 19. februar 2015

The på hovedpuden

Okay, the på hovedpuden er måske så meget sagt :-) Men kender I det, at man ankommer til et hotel, og så er der pænt redt op med en lille chokolade på hovedpuden? Sådan husker jeg i hvert fald hotellerne fra barn, når vi var på skiferie sydpå.

Mine forældre var sidste år på skiferie i Østrig og her var det ikke chokolade på hovedpuden, men en fin pose med the. Om den stod på hovedpuden, melder historien ikke noget om, men der blev selvfølgelig straks tænkt på mig, og derfor fik jeg theen forærende, da de kom hjem :-)

Ud over at det varmer mit lille the-hjerte, at hotellet giver the til deres gæster i stedet for chokolade, så synes jeg også, det er en top sej idé. For varm the efter en kold skitur er da lige i øjet!

Nu plejer jeg jo ikke sådan at fortælle jer om theer, I ikke selv kan få fat i, men i dag gør jeg altså en undtagelse, for jeg kan jo ikke bare fortælle historien om denne the uden også at skrive, hvad det var for en the. Derudover er det en lidt speciel blanding, som jeg synes, skal beskrives her på bloggen. det kan jo være, man kunne finde noget lignende her i danmark. Ellers må I tage et smut til Wagrain i Østrig, hvis I er nysgerrige efter at smage ;-)

Theen er fra Sporthotel Wagrain og hedder Früchtetee (frugt the). Det er en blanding af hibiscus, æblestykker, appelsinskal, rooibos, hybenskal, mandel, kanel og bourbon vanilje. Umiddelbart syntes jeg blandingen lød, som om det var lidt for mange ting, men theen tilsammen fungerer rigtig godt.

Den dufter let af vanilje, hvilket gør den dejlig indbydende. Smagen er som en tyndere rooibos vanilje, men med et friskt strejf af æble. Kanel og mandel giver den også et lidt mere sødt touch. Jeg kunne snildt forstille mig at sidde på en balkon nede i alperne og varme mig på en kop af denne the :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar