søndag den 8. februar 2015

Mere Pukka

Tilbage i 2012 havde jeg en hel uge i Pukkas tegn, hvor jeg skrev om en masse Pukka theer. Siden har jeg fået smagt på yderligere 2 Pukka theer, så dem får I lov at læse om i dag. Det er egentlig længe siden, jeg drak dem. Jeg har bare ikke fået postet indlægget.

Pukka harmonise
Økologisk urtethe med kamilleblomster, indisk asparges (shatavari), hibiscusblomster, rosenblomster, lakridsrod og vanilje. Disse urter/blomster skulle tilsammen være "balancerende for kvinder".
Theen får en fin sart rosa farve og dufter svagt af kamille. Den dag jeg bryggede den, havde jeg ikke sådan vildt lyst til kamille-the, så jeg blev lidt skuffet over duften. Heldigvis var smagen en anden. Man kunne godt smage kamilleblomsterne, men samtidig havde theen en svag syre fra hibiscus, mens eftersmagen var svag sød lakrids. Dvs. ingen af smagene overdøvede og tilsammen synes jeg faktisk det fungerede rigtig godt.
Det er en dejlig frisk og let sød urtethe, som jeg sagtens kunne finde på at drikke igen, selv om jeg ellers generelt ikke er den store Pukka fan. Ud af deres mange ellers spændende varianter, er det kun 2 af deres theer, jeg ind i mellem drikker (vanilla chai og peppermint licorice). Måske denne snart kan tilføjes til listen? :-)

Pukka mint green tea
Fairtrade sencha grøn the og fairtrade pebermynte. Intet andet :)
Theen dufter svagt af pebermynte, hvilket gør den rigtig indbydende. Derfor blev jeg også lidt skuffet over, at den faktisk ikke smager så meget af pebermynte. Man kan godt ane mynte-smagen, men det er meget lidt, og jeg sidder ikke tilbage med en "frisk" eftersmag, som man ellers ofte gør med mynte theer.
Heldigvis er den grønne the base nogenlunde mild. Jeg skriver heldigvis, fordi jeg ikke tror, det havde fungeret, hvis the basen var kraftigere. Så havde man slet ikke kunne smage mynten. Jeg kan dog rigtig godt lide at theen er både økologisk og fairtrade, og den smager bestemt heller ikke grimt, så hvis du er glad for mynte, men ikke vil have det bliver for kraftigt, tror jeg denne the ville være et rigtig god bud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar