torsdag den 26. februar 2015

Sencha Zen

Sencha Zen fra Chaya er en grøn the med citrongræs, lakridsrod, ingefær, pebermynte, citronskal, peber, ananas og aroma. Theen har en dejlig frisk gul farve, når den brygges!

Det er noget af en ingrediens liste, så jeg var spændt på at "sætte tænderne i" (kan man det med the??) den, for jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle forvente af smagen. Duften er sødlig og med et strejf af noget friskt.

Det er lidt svært at definere smagen, men et forsigtigt forsøg går på citron og ingefær samt lidt sødme fra lakridsroden. Jeg kan også godt fornemme lidt ananas, men det er meget langt væk, og personligt havde jeg foretrukket, at denne smag var lidt mere fremtræden, da theen minder meget om en tynd citron/ingefær the. Den havde skilt sig mere ud med en lidt kraftigere ananas smag.

Den grønne the er meget mild og smager ikke så meget igennem. Theen minder derfor mere om en urtethe end en grøn the. Om dette er godt eller skidt, er vist en smagssag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar