fredag den 13. februar 2015

Bai Hao Yin Zhen

Julen 2013 bød d. 23. december på Bai Hao Yin Zhen.

Det er en skøn hvid "silvertips" the fra Fujian provinsen. Som altid med silvertips theer, er det en meget mild og fin the med en let sødme. Theen smager meget mildt af blomster og frugt, men det er altså på ingen måde en frugtthe! Det er primært THE den smager af, men the er jo ikke bare the, og derfor prøver jeg at forklare, hvilke smagsnuancer, jeg kan finde :-)

Jeg synes ikke, theen skiller sig ud i forhold til andre silvertipstheer. Farven var lidt mørkere end normalt, men smagen er stadig mild og lækker. Ligesom med oolong theerne, jeg skrev om fra d. 17. dec. er jeg også blevet virkelig glad for disse fine milde hvide theer, men når jeg ikke lige drikker dem samtidig, kan jeg ikke umiddelbart smage forskel på de enkelte theer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar