tirsdag den 16. april 2013

Rooibos Lakrids

I fredags modtog jeg en seddel fra posten om en pakke til afhentning fra Frederiksdal Tehandel. I kan lige tro, det fik hjernecellerne i gang, for jeg huskede bestemt ikke noget om, at jeg havde bestilt mere the. Det "værste" af det hele var, at pakken først kunne afhentes lørdag, men der var jeg i Norge. Så jeg måtte tålmodigt vente helt til mandag formiddag kl. 10 (jeg stod klar, da poshuset åbnede ;-) hehe) før jeg kunne finde ud af, hvad det nu var for noget.

Det viste sig, at Frederiksdal Tehandel har fået en ny lakridsthe i sortimentet og syntes jeg skulle have lov til at smage den. Dejlig overraskelse :-) Derudover var der nogle smarte the-filtre i pakken som passer til en enkelt kop the.

Theen er en Rooibos Lakrids Te, der kun indeholder rooibos og lakridsrod. Den dufter dejligt af sød lakrids. Jeg var lidt skeptisk til at starte med, for jeg syntes helt ærligt ikke, at kombinationen lød særlig lækker, og jeg havde nok aldrig overvejet at købe theen selv. Så jeg blev positivt overrasket, da jeg smagte theen.

Rooibos smagen går rigtig godt igennem, mens lakridsen lægger sig som en sød bi-/eftersmag. Netop dette gør, at kombinationen fungerer rigtig godt. Jeg tror nemlig, at en kraftigere lakridssmag ville ødelægge rooibos smagen lidt. Der er jo ingen pointe i at lave lakridstheer på forskellige baser, hvis lakridsen smager så meget igennem, at basens smag forsvinder. Så lige som med den sorte lakrids te fra Frederiksdal, vil jeg sige, at dette er en rooibos the med lakrids, ikke en lakridsthe.

Thefiltrene jeg fik med, er jeg også allerede gået hen og blevet ret glad for. Jeg har i hvert fald allerede brugt 3 af dem i dag :-) De er lavet, så de passer til brygning af en enkelt kop the, hvilket er ret perfekt for mig, da jeg oftere drikker mange forskellige kopper the i løbet ad dagen, frem for at brygge en hel kande af den samme the.

Normalt bruger jeg de lange thefiltre fra Netto, som også fungerer ganske fint, men jeg synes, de "klistrer" sammen i toppen, hvor der ikke er noget the, hvilket gør, at theen bliver lukket inde i filteret (dette er svært at forklare, jeg skal prøve at tage et billede en dag). Når man bruger disse filtrer, kan theen flyde rundt i vandet inde i filteret, hvilket er meget bedre for selve brygningen.

Her kan I se filteret, men jeg kan godt se, at jeg har taget billedet i en dum vinkel i forhold til at vise, hvad jeg mener med at theen kan flyde rundt. Jeg må vist hellere lave et indlæg en dag kun om filtertyper :-)

2 kommentarer:

  1. Det var smart med de The filter.

    SvarSlet
  2. Ja meget :-) Jeg er blevet rigtig glad for dem.
    Mvh. Julie

    SvarSlet