onsdag den 10. april 2013

Endnu mere lakrids

I december drak jeg 2 nye lakridstheer, da de var med i min the julekalender fra Frederiksdal Tehandel.

Den ene var Lakrids Urtete, der er lavet af anis, lakridsrod, stjerneanis (der får theen til at se vældig dekorativ ud :-) ), blå katost og aroma, og den smager af LAKRIDS!!

Den dufter stærkt af lakrids og anis, og smagen er også relativt kraftig. Dette er theen for den store lakrids-elsker, der gerne vil skære ned på forbruget af slik ;-) Det er nemlig som at guffe en hel pose lakrids eller kongen af Danmark.

Personligt synes jeg, det blev liiiiiidt for meget lakrids til min smag, så jeg tror, jeg holder mig til min Cool Mint eller LicoriceMint, hvis jeg vil have lidt lakridssmag i theen :-)

Den anden lakridsthe var Sort Lakrids Te, der er en kinesisk sort the tilsat lakridsrod og lakridsaroma. Dette var første gang jeg smagte en lakridsthe, der rent faktisk indeholdt the :-)

Den dufter kraftigt af sød lakrids, mens smagen dog er noget mildere. Den sorte the smager godt igennem, og lakridsen "følger efter" som ekstra smag. Dvs. det er en sort the med lakrids, ikke en lakridsthe. Håber det giver mening ;-)

Dette synes jeg er lækkert, men jeg havde forventet en noget mere intens smag. Det er dog positivt, hvis man gerne vil drikke theen sammen med "tilbehør", hvor den the, jeg forventede, nok ville blive for kraftig/sød til at drikke sammen med noget andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar