torsdag den 11. april 2013

Lav din egen the-blanding

Som I måske har opdaget, blander jeg ind i mellem mine theer for at få en ny og endnu bedre the frem. Blandt andet har jeg lavet min After Eight - A Teaholic Style, da jeg syntes den rene After Eight fra Perchs smagte for meget af mint og for lidt af chokolade.

Jeg har også tidligere fortalt om en blanding, jeg havde lavet af chokolade og karamel-theer. Derudover har jeg fået en idé til en chokolade, vanille og rosen-the, men da jeg mangler chokolade-the, har jeg ikke fået afprøvet denne idé endnu :-)

Men det fik mig til at tænke på, om I kender funktionen på Perchs hjemmeside, hvor man kan lave sin egen the-blanding ud af deres theer? Det er nemlig rigtig smart :-)

Her har jeg lavet en lille guide til, hvordan I bruger funktionen. Billederne er skærmprint fra Perchs hjemmeside.


  1. Først går man ind på den ene af de theer, man gerne vil have i blandingen. Der finder man under den normale bestilling, dette billede:
  2. Her indtaster man antal gram, man ønsker af den første the og trykker "Tilføj".
  3. Så finder man den næste the, der skal tilføjes:
  4. Igen taster man antal gram, man ønsker af the nr. 2 og trykker "Tilføj".
  5. Punkt 3 og 4 gentages, til man er færdig med sin blanding. Til venstre i skærmbilledet, kan man se, hvad man allerede har tilføjet:
  6. Til slut trykkes "Afslut" (se billede under punkt 3).
  7. Det er vigtigt, at man trykker "Tilføj" først og så "Afslut", når den sidste the er valgt. Hvis man kun trykker Afslut, kommer den nemlig ikke med i blandingen.
  8. Når man har trykket afslut, kan man se blandingen i Indkøbskurven:



Det kræver selvfølgelig, at man er nogenlunde sikker på, hvilke theer, der passer godt sammen og med hvilket blandingsforhold. Men man kan jo lave nogle små prøver af de theer, man allerede har i køkkenet. Nu har jeg testet After Eight - A Teaholic Style og ved, at næste gang jeg skal bestille After Eight the, skal jeg lave en blanding af 50% Perchs After Eight og 50% Dark Chocolate.

God fornøjelse :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar