torsdag den 18. april 2013

En udfordring, der gik bananas - del 2

Læs del 1 her.

I forbindelse med min the julekalender havde jeg fået kontakt til Frederiksdal Tehandel. Jeg spurgte dem, om de havde nogle gode banan theer. Det havde de ikke, men de havde forskellige theer, hvor banan var en af ingredienserne, så de ville sende mig nogle smagsprøver :-) Dejligt!

Jeg modtog kort derefter 2 x 4 forskellige smagsprøver på the med banan i. Det ene "sæt" smagsprøver gav jeg til læseren, der har startet hele udfordringen, og det andet sæt gik jeg selv i gang med at smage på. De 2 af disse 4 theer, kan I læse om i dette indlæg.

Grøn te banan/æble/jordbær - Økologisk: Indholder, hvad der står i navnet samt morgenfrueblomster. Denne the har en mild smag af banan og en let eftersmag af jordbær, hvilket faktisk var rigtig lækkert. Derudover synes jeg, det er ret skønt, at theen er ren økologisk. Men en direkte banan-the, som den jeg leder efter, var det desværre ikke.

Frugtte Kirsebær og Banan: En frugtthe uden the :-) En blanding af ananas, ribs, hibiscus, kirsebær og bananstykker tilsmagt med honning og aroma. Den smager mest af hibiscus, men også lidt af kirsebær og ribs. Ananas og banan kunne jeg ikke rigtig smage, så heller ikke her havde vi en vinder. Til gengæld fik denne the en rigtig smuk rød farve pga. hibiscusen, hvilket gjorde den meget indbydende at se på.

Her har jeg taget et billede af theen sammen med min røde Hoptimist, så I har noget at sammenligne theens flotte farve med :-)

Jeg har desværre ikke noget billede af den grønne the.

I skal også nok få lov at høre om de 2 andre theer, men det må blive en anden dag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar