fredag den 16. august 2013

Diamond White

Til Royal Afternoon Tea hos Tante T startede vi ud med en Cream Tea, som jeg fortalte om den anden dag. Efter at have drukket denne dejlige the, samt proppet maverne med al den lækre mad, var vi ved at være godt mætte. Men vi skulle jo lige have en kande the mere, så derfor valgte jeg en ren hvid the, da denne type theer er meget lette i det, og jeg tænkte, det nok var meget godt, når nu maverne var så fyldte. Theen var en fantastisk lækker Diamond White. Jeg synes, at det er en virkelig lækker og MEGET mild the med en skøn blomsteragtig smag. Jeg var helt solgt!
Men min veninde, der for det meste drikker the med aroma, syntes det var en tynd kop the ;-) Så for hende, var det ikke lige et hit. Dette er jo et meget godt eksempel på, hvor forskellig vores smagsløg er, hvilket jeg har nævnt flere gange før. Bare fordi jeg kan lide theerne, behøver det ikke betyde, det bliver jeres nye favoritter.

Lige med rene hvide theer, så tror jeg også, det handler om tilvænning. Jeg var nemlig heller ikke den store fan af rene grønne og hvide theer, de første par gange, jeg smagte dem. Men i dag synes jeg, det er en skøn afveksling til alle aroma theerne ind i mellem.
Så igen, vil jeg gerne opfordre til, at mine skriverier her på bloggen anvendes til inspiration, intet andet :-) Og husk at spørge jeres theforhandlere, om I kan få nogle smagsprøver på de theer, I er i tvivl om. Jeg ved i hvert fald, at Tante T er flinke til at give smagsprøver med, hvis man spørger pænt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar