onsdag den 21. maj 2014

Yu Qian Anj Bai Cha

Tilbage i december drak jeg d. 10. en dejlig grøn the fra Simply Tea: Yu Qian Anj Bai Cha. Theen ser lidt speciel ud, fordi den består af en masse små "tips". Det ligner næsten en håndfuld grannåle.

Ifølge SimplyTeas hjemmeside er denne the i dag en af Kinas mest eftertragtede theer. Theen er berømt for sit høje indhold af aminosyren L-theanin, hvilket eftersigende skulle være både beroligende for kroppen og opkvikkende for hjernen. I kan læse mere om theens historie ved at klikke her.

Theen er meget let og mild af en grøn the at være. Man kan godt ane den grønne the smag, men da det er meget let, vil det være en god the til "begyndere", der endnu ikke synes så godt om de kraftige rene grønne theer.

Generelt synes jeg milde theer er rigtig gode til at slukke tørsten og denne the er bestemt ingen undtagelse. Derudover kan jeg også sagtens mærke den beroligende effekt. -Men den får jeg generelt bare, når jeg drikke varme lette drikke :-)
 

I skrivende stund har Simply Tea 20% rabat på denne fine (men lidt dyre) the, så måske det var nu, man skulle slå til? Man kan få 25g for 108 kr., hvilket virker meget dyrt. Men I skal huske, at I kan brygge mindst 3 gange på bladene, og I skal kun bruge 2 gram pr. kop. Så hvis man er lidt effektiv med sin brygning, kan man få ca. 36 kopper the for 108 kr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar