torsdag den 24. april 2014

Da Hong Pao

Først vil jeg gerne lige undskylde at hyppigheden af mine indlæg er faldet. Jeg har simpelthen så travlt med alle mulige ting hernede i Istanbul, at det er svært at finde tid til det hele. Så derfor valgte jeg at poste indlæg med lidt flere dages mellemrum end før. Det håber jeg, I er ok med :-)

I dag skal det handle om julekalender theen fra d. 21. December: Da Hong Pao 2012 fra SimplyTea. Det er en kinesisk oolong the med en frisk brun farve. Den smager som en "rigtig" oolong, dvs. det er en lidt kraftig the, der smager og dufter røget. Ifølge SimplyTea's hjemmeside er dette den mest berømte oolong the.

Jeg har efterhånden smagt så mange rene oolong theer nu, at nogle af dem begynder at virke lidt ens for mig. Denne oolong minder om flere af de andre oolong theer. Det er ikke negativt, for jeg kan jo godt lide dem :-) Men det gør det lidt svært at beskrive dem og finde noget forskelligt ved de enkelte theer. Det havde nok været nemmere, hvis man smagte theerne samme dag, så man bedre kunne smage, om der egentlig er forskel, men det kan man jo ikke med en julekalender :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar