søndag den 16. februar 2014

En uge i theens tegn

Ja egentlig står de fleste uger i theens tegn her hos mig, men alligevel har det været ekstra meget i denne uge. Til trods for at jeg ikke har været så flittig på selve bloggen, har jeg haft travlt!

Jeg har brugt en masse timer på at få lavet en liste over ALLE mine theer, både tidligere og nuværende. Jeg har gået samtlige af bloggens indlæg igennem (der er mange!) for at skrive ned, hvilke theer jeg tidligere har beskrevet på bloggen og samtidig har jeg gennemgået alle theposer og -dåser i skabene for at få en ide om, hvilke theer jeg stadig har på lager. 

Det primære formål med denne aktivitet var selvfølgelig at få et overblik over, hvilke theer jeg har skrevet om allerede, men derudover er listen også vigtigt for mig i forhold til at holde styr på, hvilke theer jeg endnu mangler at beskrive på bloggen. Tidligere har dette ikke været nødvendigt, men da jeg i november sidste år pludselig stod med over 50 nye theer modtaget inden for få uger, blev det svært fortsat at holde tungen lige i munden.

Nu er der kommet styr på det hele, og jeg ved præcis, hvor mange theer, jeg mangler at få beskrevet. Antallet var bare noget højere, end jeg havde forventet. Så hvad gør en ægte teaholic? Man drikker the! MASSER af the!

På 3 dage nåede jeg at smage på 13 forskellige nye theer, hvilket jeg er ganske stolt af, da det tager en del tid, når man nu også skal tage billeder og skrive ned. Jeg har stadig mange theer, jeg mangler at smage, men jeg er ved at nå igennem de fleste af de vigtige. Dvs. dem der gerne snart skulle smages, så de ikke når at tabe smag, inden jeg får dem smagt. Det ville jo være ærgerligt.

Ud over the smagning en masse, har jeg også haft travlt med at finde gode theer frem til smagsprøver. Jer, der følger med på Facebook, vil vide, at jeg i går afsluttede en konkurrence, hvor præmien var en masse smagsprøver af al min the. Derfor har jeg i går og i dag haft travlt med at veje af og pakke i poser, så den glade vinder kan få tilsendt sin pakke i morgen. Jeg håber, hun bliver glad for den.

Jeg synes selv, det er en ret fin præmie, jeg har fået samlet :-) Jeg vil tro, der er omkring 200g the, fordelt på 25 forskellige theer. Der er både rene theer og aroma theer, urtetheer, frugttheer og en enkelt isthe. Så en god blanding af al muligt spændende.

Rigtig god søndag til alle! Hold øje med bloggen i morgen, hvor I vil kunne læse om en af mine favorit-theer: Den Hvide Engel fra TeaTime & Aura.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar