onsdag den 29. maj 2013

Love Story vol. I

Som jeg skrev i søndags, har House of Bæk & Kvist valgt at lade mig teste deres nye the-serie fra Basilur: Tea Book Love Story. The-serien er især tiltænkt som en oplagt gave til en man holder af, hvilket jeg synes, er en rigtig god bagtanke. Så næste gang du mangler en god gave til f.eks. din kæreste, mor eller en sød veninde, så vil jeg da anbefale dig at tage et kig på disse fine the bøger. Eller hver egoistisk og giv dig selv en lækker gave ;-)

Love Story serien består af tre forskellige theer, som I vil kunne læse om her på bloggen over de næste par uger. I dag handler det om den første bog i serien, Love Story vol. I.

Theerne leveres i fine the-dåser, der er udformet som bøger, deraf navnet Tea Books. Theen opbevares yderligere i en lufttæt pose, der i sig selv også er ganske fin :-)
Jeg er simpelthen så vild med udseendet på disse bøger!


Dette er en the lavet på ren grøn Ceylon the fra Sri Lanka tilsat saflortidsel, kornblomst og bergamotte aroma (earl grey). Lige når man åbner posen kommer der en kraftig duft af bergamotte. Næsten for kraftig, så jeg var lidt spændt på, hvor kraftigt theen ville smage. Når theen er brygget, går bergamotte-duften stadig igennem, men den er blevet mere afdæmpet og lækker.
Jeg synes selv, theen ser dejlig festlig og sommerlig ud i ubrygget tilstand :-)


Smagen er skøn af bergamotte og så en anelse kornblomst. Saflortidsler ved jeg ikke, hvordan smager, så derfor kan jeg ikke lige smage, om den også går igennem :-)
På grund af den gennemtrængende bergamotte smag, vil jeg tillade mig at kalde det en earl grey the. Jeg har smagt mange earl grey theer efterhånden, og der er nogen af dem, hvor smagen altså lige er en anelse bedre. Dette er en af dem! Måske pga. kornblomsterne?
Til gengæld er det sjældent, jeg drikker earl grey på grøn base, og det var en rigtig dejlig variation. Earl grey er for mig en af de lidt tungere theer, da jeg altid drikker den med mælk og gerne lader den trække lidt længe. Men det duer jo ikke, når theen er på grøn base. Her må vandet max. være 80 grader, theen skal trække i 2-3 minutter og mælk er no-go (hvis man spørger mig). Så ender man så også ud med en let og lækker sommer the, der er dejlig forfriskende.

Indlægget her er sponsoreret af House of Bæk & Kvist, der sælger hele Basilurs skønne sortiment på deres webshop. Se mere her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar